Hundredevis gik i fart-fælden ved vejarbejde

Det omfattende vejarbejde på Sydmotorvejen ved Nørre Alslev giver ikke kun fast arbejde til vejarbejderne.

Også politiets færdselsbetjente har nok at se til på strækningen, hvor de ofte er ude for at tjekke om bilisterne nu husker at overholde den aktuelle hastighedsegrænsning på 50 km/t.

Og det er der rigtigt mange, som ikke gør. I løbet af blot to dage, tirsdag og onsdag, har politiets fotovogn taget billeder af ikke færre end 400 trafikanter, som kørte for stærkt.

I tirsdags blev 102 bilister noteret på blot 54 minutter - fra klokken 13.06 til 14.00. Den bilist, der havde mest fart på, kørte mere end dobbelt hurtigt som tilladt, nemlig 105 km/t.

Og i går onsdag blev yderligere 298 taget i at trykke for hårdt på speederen. Det skete i tidsrummet fra klokken 09.21 til 12.09.

Ialt står 23 trafikanter til en betinget frakendelse af kørekortet, mens der blev uddelt 125 klip i kørekortet.




I løbet af blot to dage har politiet taget 400 i at køre for stærkt ved vejarbejdet på motorvejen på Nordfalster.

Offentliggjort Sidst opdateret