Livsfarlig bakterie huserer på Nykøbing Sygehus

En livsfarlig bakterie, der sidste år slog over 8000 mennesker ihjel i England, huserer på danske sygehuse - der i blandt Nykøbing F. Sygehus. Lokalt er 40 smittede, skriver B.T.  
- Vi er meget bekymrede. Endnu er problemet ikke ret stort i Danmark, men vi ved, at de her dødelige bakterier kommer, siger professor Niels Frimodt-Møller fra Sundhedsstyrelsen til B.T.
 
Sundhedsstyrelsen har nu nedsat et hygiejneudvalg, der skal se på sygehusenes rengøring og dermed stoppe udbruddene.
 
Efter B.T.s historie kræver sundhedsministeren nu en redegørelse i bakteriesagen.




40 er smittede af bakterie

Offentliggjort Sidst opdateret