NÆSTEN 600 SANG SOLEN NED FOR SIDSTE GANG

Tæt på 600 personer mødte onsdag aften op til fællessang på Slotsbryggen. Foto: Jesper Blomberg

Offentliggjort Sidst opdateret

NYKØBING: Tæt på 600 personer mødte op for at synge solen ned for sidste gang i år på Slotsbryggen. Og det blev igen en smuk sommeraften, siger arrangør og formand for Nykøbing Falster Turistforening, Birgitt Bjerre.

Kun en enkelt gang har det regnet, tilføjer hun. Ellers har solen skinnet til det sidste og sendt røde og gyldne farver ud over et blikstille Guldborgsund.

- Det er jo naturens fyrværkeri. I sidste uge så vi solen som en rød plet midt i horisonten til det sidste, men her sidst på sæsonen går den ned over Hamborgskoven.

Foto: Nykøbing Falster Turistforening


Foto: Nykøbing Falster Turistforening


Foto: Nykøbing Falster Turistforening


Foto: Nykøbing Falster Turistforening


Musikken blev styret af Eskild Irminger på keyboard, Arne Olsen på violin, Susanne Olsen på tværfløjte, Kaj Danholt tog sig af lyden, imens Lise Sanders Olesen, Kirsten Lykke Jensen og Ole Fortnix sang for.