Også massivt politiopbud på Marielyst til næste år

Volden gik ned til en tredjedel. Og antallet af hærværkstilfælde blev halveret. Det er tal, der er til at tage og føle på.

Hos Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi er der derfor ingen vaklen: Den store succes, som den øgede politiindsats i Marielyst i sommer blev, vil blive gentaget i sommeren 2009.
- Niveauet vil blive det samme som i sommer, og udover almindelig patruljer vil indsatsen involvere såvel hundepatruljer som færdselspolitiet. Desuden vil vi igen gøre brug af en specialpatrulje, røber vicepolitiinspektør Niels Denny Sørensen, lokalpolitiet i Nykøbing.

Massiv vold og hærværk i sommeren 2007 lå til grund for den øgede politiindsats i Marielyst i sommer. Her havde man i år kun tre voldssager mod 10 året før.

Ordensbekendtgørelsen blev overtrådt i 38 tilfælde, og restaurationsloven i 11 tilfælde. Af våbenlovsovertrædelser havde man fire, og antallet af hærværk tog et dyk fra 43 til 25.

Tallene er udtryk for, at politiets tilstedeværelse dæmper gemytterne. Politiet har i flere tilfælde skredet ind, før uoverensstemmelser har nået at udvikle sig til vold.
- Det fungerede godt og vil blive fortsat i 2009. I maj vil vi således indkalde dem til et møde, i hvilket ssp også deltager, siger Niels Denny Sørensen.




Politiet havde så stor succes med den ekstra opmærksomhed på Marielyst i sommer, at man fortsætter.

Offentliggjort Sidst opdateret