På årets koldeste morgen: Borgere vågnede op til huse uden varme

Foto: Trine Barnkob Elnif-Bay, FT

En ødelagt strømforsyning gav onsdag morgen problemer på Nysted Varmeværk.

Offentliggjort Sidst opdateret

Det var en kold fornøjelse at vågne op her til morgen for flere borgere i Nysted.

Byen var nemlig uden varme, efter en ødelagt strømforsyning gav problemer på Nysted Varmeværk.

Det fortæller Palle Lund Jørgensen, der er driftsleder ved varmeværket.

De blev opmærksomme på problemet ved 4-tiden om natten til onsdag, og den ødelagte strømforsyning blev erstattet med en ny klokken 06:30.

Palle Lund Jørgensen fortæller, at alle burde have fået varmen tilbage i husene på nuværende tidspunkt

- Vi har ikke fået oplysninger om andet, siger han.