Politiet fandt narko og pumpgun

Det var her i Langgade i Nørre Alslev, at politiet mandag fandt godt 500 gram amfetamin i en bil. Senere blev en skarpladt pumpgun fundet ved Nørre Vedby. Foto: Alice M. Olsen

Mand er sat i varetægtfængsel frem til 11. maj.

Offentliggjort Sidst opdateret

NORDFALSTER En 48-årig mand, der har tilknytning til Nordfalster, er blevet varetægtsfængslet frem til 11. maj.

Det er sket, fordi politiet mandag eftermiddag fandt en stor mængde narko i en bil i Nørre Alslev.

Senere fandt betjente også en skarpladt pumpgun på en ejendom ved Nørre Vedby. Derefter blev han anholdt af politiet.

Manden blev tirsdag middag sigtet for begge dele, da han var i grundlovsforhør ved Retten i Nykøbing.

Han nægtede sig skyldig, men han protesterede dog ikke imod sin varetægtsfængsling.

500 gram amfetamin

Politiet ransagede klokken 15 en sort bil i Nørre Alslev Langgade. Her fandt man cirka 500 gram amfetamin, som ifølge politiet var beregnet til videresalg.

Godt tre timer senere, klokken 18.30, ransagede politiet en ejendom ved Nørre Vedby. Her fandt politiet en skarpladt Maverick pumpgun.

Der var et afskudt patronhylster i kammeret og fire skarpe skud i våbnets magasin.

Derefter blev den 48-årige mand anholdt kort efter klokken 19.

Sigtelsen om narko og våben blev oplæst for åbne døre. Derefter valgte retten at lukke dørene til retsmødet af hensyn til den videre efterforskning af sagen.