Protest mod kamera-overvågning - færge-personale i strejke

BUSINESS To Scandlines-færger fra Gedser mod Rostock måtte søndag sejle uden personale i restaurant og cafeteria og dermed uden betjening for passagererne.Catering-personalet valgte at nedlægge arbejdet i protest mod ledelsens beslutning om at indføre kamera-overvågning.Så vidt folketidende.dk erfarer, har overvågningen været diskuteret et stykke tid, men der er endnu ikke opnået enighed om, hvordan overvågningen skal foregå. Da færgepersonalet søndag formiddag opdagede, at kameraerne allerede var installerede og sat i gang, valgte man at nedlægge abejdet.Efter en hasteindkaldt forhandling med cateringpersonalets faglige organisation 3F søndag over middag er overvågningen nu stoppet, indtil der er truffet endelige aftaler.Fra og med afgangen klokken 15.00 søndag fra Gedser er færgerne igen bemandedede som normalt.




Afgange fra Gedser var søndag uden restuarant- og cafeteriabemanding. Arbejdet genoptages igen søndag eftermiddag efter forhandling.

Offentliggjort Sidst opdateret