RADIO SYDHAVSØERNE SENDES FRA HELT NY LOKATION

En montør er ved at sætte radioudstyr op på den nye telemast ved Karlsfeltvej. Foto: Søren Hansen

Teleudstyr er flyttet.

Offentliggjort Sidst opdateret

STUBBEKØBING: Radio SydhavsØerne har nu skiftet sendested i Stubbekøbing.

Siden radioens start i 1986 har signalerne fra radioen været sendt ud fra toppen af den store silo på Stubbekøbing Havn.

Men fra i dag af sendes de populære programmer fra den nye telemast ved Karlsfeltvej.

Her blev det nye sendeudstyr hejst op og monteret i går, tirsdag.

Fra masten kommer Radio SydhavsØerne til at sende sammen med Telenor og Telia samt 3 Mobil.

De to førstnævnte er i drift, men det sidstnævnte er ikke monteret endnu.

I dag tages det gamle sendeudstyr ned fra toppen af siloen.

- Antennerne bliver siddende. De fjernes først, når siloen rives ned, men vi ved ikke, hvornår det sker, siger Søren Hansen fra Radio SydhavsØerne.