Se video: Per fik indfriet sit sidste ønske - "det var hele hans verden"

Fredag fik Per Ingvar Larsen et sidste ønske opfyldt. Foto til venstre: Privatfoto. Foto til højre: Anne Katrine Petersen

Per Ingvar Larsens sidste ønske var en lastbilskonvoj. Efter bisættelsen på Falster fik han det indfriet.

Offentliggjort Sidst opdateret

Per Ingvar Larsens sidste ønske, inden han mandag sov stille ind, var en lastbilskonvoj. Og fredag blev ønsket indfriet, da flere lastbiler tog turen fra Væggerløse Kirke til Nykøbing.

"Lastbiler var hele hans verden og har altid været en stor del af hans liv," som sønnen Bo Jølst Larsen torsdag forklarede Folketidende.

I Per Ingvar Larsens familie har lastbiler altid har fyldt meget. Både faren og farfaren var vognmænd, så det faldt naturligt, at også Per Ingvar Larsen skulle leve bag rattet. Og kærligheden til de store køretøjer lever videre. Sønnen og farbroren har også valgt at blive chauffører.

Læs også: Per sendes ud på sin sidste rejse i særligt selskab: - Det var min fars sidste ønske

- Han nåede at komme hjem

For blot to måneder siden fik han konstateret lungekræft, en måned senere blev han erklæret terminal.

Artiklen fortsætter efter videoen af konvojen...

- Han nåede at komme hjem forrige fredag og havde halvanden uge derhjemme. Han fik sin sidste vilje og døde hjemme, hvor vi selv var med til at passe og pleje ham til det sidste, fortæller Bo Jølst Larsen.

Fredag lød tonerne af temasangen til 70'er-filmen "Convoy" i Væggerløse Kirke, da Per Ingvar Larsens kiste blev båret ud.

Og efterfølgende sagde flere chauffører farvel til lastbilelskeren præcis, som han havde ønsket.

Med en køretur fra kirken til Godsbanevej lige nord for banegården i Nykøbing.