80.000 forbrugere i København var uden strøm i en time

Strømnedbrud i København onsdag formiddag ramte cirka 80.000 forbrugere i en times tid.

Offentliggjort Sidst opdateret

Strømmen er tilbage i København efter et nedbrud på knap en time. Det oplyser Energinet på Twitter.

Cirka 80.000 forbrugere i København var uden strøm fra klokken 10.19 til 11.07 onsdag.

- Strømmen er tilbage i København. Klokken 11.07 blev forsyningen til cirka 80.000 forbrugere genoprettet.

- De har siden 10.19 været uden strøm på grund af en fejl opstået på Energinets station i Bellahøj. Vi beklager de gener, det har medført, skriver Energinet.

Strømafbrydelsen ramte tilsyneladende Brønshøj, Vanløse, Nordvest og Nørrebro i københavnsområdet.

Strømsvigtet betød blandt andet, at metrodriften mellem Øresund og Lufthavnen kortvarigt var afbrudt onsdag formiddag. Togene kører igen efter planen.