Danske soldater på forsinket påskeferie

Omkring 100 danske soldater, der har været udsendt i Afghanistan, sad torsdag aften fortsat i Kabuls lufthavn og ventede på at blive transporteret hjem til Danmark.

Efter planen skulle soldaterne lande i København natten til fredag og fejre påske hos familien.

- Men deres fly er gået i stykker, og vi arbejder på højtryk på at skaffe et nyt, oplyser vagthavende i Danilog, Det Danske Internationale Logistik Center, til Ritzau.

Han tilføjer, at soldaterne og deres pårørende vil blive underrettet, lige så snart forsvaret har en løsning.

/ritzau/

Det fly, som skulle have bragt 100 danske soldater hjem fra Afghanistan, er gået i stykker. Soldaterne venter nu i Kabuls lufthavn på at komme hjem til påsken.

Offentliggjort Sidst opdateret