Danskere evakueres fra skovbrand på Samos

En skovbrand udvikler sig i øjeblikket så voldsomt på den græske ø Samos, at 267 skandinaviske turister, hvoraf de 38 er danske, er blevet evakueret.

Flammerne er nået så tæt på turisternes hoteller i Votsalakia på øens vestkyst, at guiderne nu kører i pendulfart med dem i busser til den nærmeste mindre by, Omas, oplyser salgsdirektør Stig Elling fra Star Tour.

Også politi og militær er sat ind for at hjælpe med evakueringen. Ingen er dog kommet noget til.

- Branden er meget voldsom og meget tæt på vore hoteller. Politi og militær er sat ind og evakuerer på livet løs i busser. Vi samler nu folk i den nærmeste lille by, Omas, og vil her finde ud af, om vi kan flytte dem andre steder hen, siger Stig Elling til Ritzau.

Star Tour følger nu udviklingen. Rejseselskabet har endnu ikke taget stilling til, hvor på øen man kan indlogere feriegæsterne.

/ritzau/

Flammerne fra en voldsom skovbrand på den græske ø Samos er nået så tæt på 267 turister fra Skandinavien, at de evakueres. Ingen er kommet til skade.

Offentliggjort Sidst opdateret