Danskere evakueres fra skovbrand på Samos

267 skandinaviske turister på Samos i Grækenland er ved at blive evakueret på grund af en voldsom skovbrand omkring deres hoteller i byen Votsalakia på øens vestkyst. 38 af dem er danske.

Ingen er kommet noget til. Det vides endnu ikke, hvor mange af feriegæsterne der er danskere, oplyser salgsdirektør Stig Elling fra Star Tour.

- Branden er meget voldsom og meget tæt på vore hoteller. Politi og militær er sat ind og evakuerer på livet løs i busser. Vi samler nu folk i den nærmeste lille by, Omas, og vil her finde ud af, om vi kan flytte dem andre steder hen, siger Stig Elling til Ritzau.

/ritzau/

267 turister fra Skandinavien, heraf 38 danske, evakueres fra deres hoteller på den græske ø Samos på grund af en skovbrand. Ingen er kommet til skade.

Offentliggjort Sidst opdateret