Kommunerne sætter sig på formandspost i ny organisation

Regionerne må nøjes med en af to næstformandsposter efter fusion mellem KL og Danske Regioner.

Offentliggjort Sidst opdateret

Efter en mulig fusion af interesseorganisationerne Danske Regioner og Kommunernes Landsforening (KL) vil formanden i den nye organisation være kommunalpolitiker, erfarer Ritzau.

Der bliver to næstformandsposter. Her sætter regionerne sig på den ene post, mens kommunerne får den anden.

Fusionen forventes at være gennemført i 2018.

Formændene for de to organisationer, kommunernes Martin Damm (V) og regionernes Bent Hansen (S), har fredag præsenteret de overordnede planer efter et møde i København.