Løfter fra skoler og minister til børn og forældre

Offentliggjort Sidst opdateret

Initiativer i Odense Kommune:

* Afdækker muligheden for at oprette skoletilbud til børn, der har krænket andre børn.

* Iværksætter undersøgelse af, hvorvidt skolelederne på andre end Agedrup Skole oplever lignende krænkelser.

* Tilbud til elever om samtale med psykolog eller familiebehandler.

* Forældremøder i alle klasser afviklet inden påske med forvaltningsdeltagelse.

Initiativer i Køge Kommune:

* Indstiller til kommunens økonomiudvalg, at der igangsættes en uvildig ekstern undersøgelse af sagerne på Borup Skole.

* Undersøgelsen skal afklare, om kommunen har håndteret sagerne korrekt.

* Borup Skole skal arbejde med trivselsplaner, og personalet skal efteruddannes.

* Kommunikationen med elevernes forældre skal være bedre.

Initiativer fra børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S):

* Ministeren vil danne sig et overblik over, om der er sket en stigning i antallet af overtrædelser af skolernes ordensreglementer, og om der er sket en generel forråelse i folkeskolen.

* Overvejer at skærpe ordensbekendtgørelsen for landets skoler.

Kilde: Børn- og Ungeforvaltningen i Odense Kommune, Køge Kommune og Ritzau.

/ritzau/

Køb et abonnement og få adgang

Allerede abonnent? Log ind her

Digital-abonnement

  • Dagens avis hver dag som e-avis
  • Adgang til alle artikler på folketidende.dk
  • Adgang til arkivet (1873-nu)
  • Adgang til FolketidendePlay
  • Lås op for Folketidende Fordele
Få adgang nu