Nyt supersygehus kan være på vej

Venstres nye kandidat til regionsrådsformand, Jens Stenbæk, fik sit ønske opfyldt, da han ved et valgmøde med socialdemokraten Tommy Kamp på Nakskov Teater onsdag aften, bad om mere dialog end duel.

Aftenen viste, at det lød sandsynligt, når begge kandidater var overbevist om, at man sammen kunne finde frem til en god sygehusplan for regionen.

Der var således enighed langt hen ad vejen, og for de fremmødte vestlolliker var det betryggende at høre, at ingen af de to politikere havde noget ønske om at ændre status for Nakskov Sygehus.
- Vi har ingen ledig kapacitet andre steder, så vi er nødt til at bevare Nakskov, og det er rigtigt med et nært sygehus, sagde Tommy Kamp.

Jens Stenbæk slog også fast at akutfunktionen i Nykøbing bliver bevaret af geografiske grunde Begge kandidater var også enige om, at man nok blev nødt til at lave et hovedsygehus eller et supersygehus i regionen, men at det ikke berørte Nakskov, men derimod Næstved og Roskilde.




Men selvom Region Sjælland skulle bygge et nyt sygehus, så får Nakskov Sygehus lov at bestå.

Offentliggjort Sidst opdateret