Arbejdet på omfartsvejen går i gang

Foto: Anders Knudsen

Allerede i slutningen af denne måned begynder anlægsarbejdet på den nye omfartsvej ved Nykøbing.

Offentliggjort Sidst opdateret

Nedsat hastighed, støj og støv.

Det er nogle af de gener, som beboere og trafikanter i det område hvor den nye omfartsvej ved Nykøbing skal ligge, må vænne sig til i de næste to år.

Anlægsarbejdet på omfartsvejen begynder nemlig i slutningen af juli måned.

Omfartsvejen bliver en 5,8 km lang hovedlandevej, der går øst om Nykøbing fra Skovalléen i nord til Gedser Landevej i syd.

Arbejdet vil i første omgang hovedsageligt gå med at etablere en midlertidig vej ved Stubbekøbingvej, så trafikken der kan fortsætte i anlægsperioden. Ligesom et regnvandsbassin i den nordlige ende i området ved Skovalléen skal flyttes, så det giver plads til omfartsvejen.

Det er NFO-konsortiet, der skal bygge størstedelen af omfartsvejen. Konsortiet består af NCC Construction, M.J. Eriksson og NCC Roads.