Arbejdsgiverforeningen roser Lolland Kommune

Foto: Anders Knudsen, arkivfoto

Kommunen roses for gode ressourceforløb.

Offentliggjort Sidst opdateret

I arbejdsmarkedsudvalget i Lolland Kommune kan man nu bryste sig af ros fra uventet kant.
Det er Dansk Arbejdsgiverforening, der i deres nyhedsbrev, Agenda, har lavet en analyse af de enkelte kommuners evne til at få folk tilbage til arbejdsmarkedet efter et ressourceforløb.

Og i den analyse udskiller Lolland Kommune sig som den næstbedste i hele landet til ressourceforløb, næst efter den jyske kommune Hedensted.

I Lolland Kommune er det 29,7 procent af de personer, der har været i ressourceforløb, der er kommet videre til ordinært job, fleksjob, uddannelse eller dagpenge, og det er som sagt næstbedst i hele landet.

Læs mere om analysen i Folketidendes papiravis onsdag.


Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed