Boligselskab: Riv ikke ned hos os

Antallet af boliger i Kongeleddet blev reduceret med nedrivningen af en boligblok i 2014 - som et led i en løsning, også Landsbyggefonden var inde over. Foto: Jan Knudsen

Lollands helhedsplan for almennyttige boliger støder på modstand

Offentliggjort Sidst opdateret

En helhedsplan for de almennyttige boliger i Lolland Kommune er løbet ind i voldsom modstand.

Planens bud om, at der skal rives blokke ned i Lolland Almennyttige Boligselskabs afdeling Kongeleddet i Rødbyhavn, har fået en rasende boligforeningsformand til at reagere skarpt.

- Det er vigtigt for mig at få fortalt både kommunen og vores beboere, at vi, som ejer af ejendommene, ikke har i sinde at lade nogen boliger nedrive, hedder det fra Helen Sigvardsen.

Boligforeningsformanden føler ikke, at boligselskabet er blevet hørt under processen med at lave helhedsplanen - selv om den angiveligt er blevet til i dialog med sektoren.

Foreløbig har protesten ført til, at planen er taget af byrådets bord. Det gjorde borgmester Holger Schou Rasmussen (S) - som også er med i styregruppen bag planen - med henvisning til, at sagen ikke haster mere, end at man nu vil lytte til protesten, inden sagen atter er tilbage i byrådet til august.

Af planen fremgår det blandt andet, at behovet for almennyttige boliger falder de kommende år - både i Nakskov og Rødbyhavn.

Læs mere i artiklen "- Her skal ikke rives ned" i tirsdagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed