Borgmester: Lad os tage flere asyl-ansøgere

Lolland Kommunes borgmester Holger Schou Rasmussen. Foto: Anders Knudsen, arkivfoto

Lollands borgmester lægger afstand til lokalformand fra Dansk Folkeparti.

Offentliggjort Sidst opdateret

- Min anbefaling er, at vi skal tage flere asylansøgere, end der tilkommer os.

Det siger borgmester i Lolland Kommune Holger Schou Rasmussen (S). Han understreger, at det er en forudsætning, at kommunen har de nødvendige lokaliteter, og at det kan ske på et fornuftigt grundlag.

Med udmeldingen lægger han klar afstand til Dansk Folkepartis lokalformand, Flemming Knoblauch, der i et læserbrev i Folketidende i tirsdags kaldte mandlige asylansøgere “kujonagtige” og gav udtryk for, at asylansøgerne medfører problemer for de lokale borgere i Rødbyhavn.

Læs mere i Folketidendes papiravis fredag.