Direktør forlader Guldborgsund Forsyning

Flemming Bach, (til højre) forlader posten som direktør for Guldborgsund Forsyning. Til venstre ses bestyrelsesformand Ole Bronné Sørensen. Foto: Claus Hansen, arkivfoto

Forsyningsselskabets direktør gennem de sidste 10 år, Flemming Bach, har sagt sit job op.

Offentliggjort Sidst opdateret

Guldborgsund Forsyning, der blandt andet står for at levere drikkevand, fjernvarme og håndtere spildevand for borgerne i Guldborgsund Kommune, skal have ny direktør.

Efter 10 år på posten sagde Flemming Bach i sidste uge sit job op til fordel for en stilling som direktør for Næstved Havn. Flemming Bach fratræder med udgangen af februar, og indtil hans afløser er fundet, forsyningsselskabets øverste ledelse varetage direktørens opgaver.

- I bestyrelsen er det med stor beklagelse, at vi har modtaget Flemming Bachs opsigelse, som kommer midt i en periode med store omstillinger i
forsyningsselskabet. Men heldigvis har vi en veldrevet virksomhed med en
god planlægning – både på kort og lang sigt – stabil drift og også en god
økonomi, siger Guldborgsund Forsynings bestyrelsesformand Ole Bronné Sørensen i en pressemeddelelse fra forsyningsselskabet.

- Flemming Bach tiltrådte som administrerende direktør, da Guldborgsund
Forsyning i 2010 blev udskilt fra Guldborgsund Kommune som et
selvstændigt aktieselskab.
- Han har siden været en væsentlig drivkraft i en
transformation af selskabet fra dengang at være blandt de svageste i hele
kongeriget til at være et absolut frontselskab, både når det gælder
effektivitet og pris. Og vi ønsker vores afgående direktør held og lykke i sit
nye job, tilføjer Ole Bronné Sørensen.

Guldborgsund Forsyning er ejet af Guldborgsund Kommune og har en årlig omsætning på cirka 525 millioner kroner.