Færge beskadiget på værft i Polen

Foto: Arkivfoto.

Scandlines-færge i uheld på skibsværft.

Offentliggjort Sidst opdateret

Scandlines-færgen M/F Prinsesse Benedikte blev i aftes beskadiget, da færgen skulle ud af dokken på det skibsværft i Polen.

Det oplyser Scandlines i en pressemeddelelse.

Ifølge Scandlines krængede flydedokken over onsdag aften, og færgen gled ned fra kølblokken og blev beskadiget. Samtidig blev motorrummet oversvømmet.

Efter uheldet er værftet nu i gang med at undersøge omfanget af skaderne, og hvilke reparationer der skal udføres.

Færgen der til dagligt sejler på strækningen Rødby-Puttgarden, har været på et treugers ophold på skibsværftet Remontowa i Gdansk i Polen.