Færre tog på grund af snefygning

Snefygning og varsling om snestorm får DSB til at tage flere tog ud af køreplanen. Arkivfoto Foto: Anders Knudsen

OPDATERET: Snefygning giver forstyrrelser i køreplanen og afgange er taget ud.

Offentliggjort Sidst opdateret

DMI varsler snestorm med snefygning på Syd- og Midtsjælland samt på Lolland-Falster. Foreløbig betyder vejret, at der resten af mandagen og hele tirsdagsdøgnet kun kører et tog i timen i hver retning på strækningen mellem Nykøbing F og København samt strækningen mellem Næstved og Køge, oplyser DSB.

- Sammen med Banedanmark holder vi øje med, hvordan vejret udvikler sig, og hvor meget indflydelse det kan få for at få vores tog gennem snedriverne. Selv om det er ved at være længe siden, vi sidst oplevede en vinter med sne og frost, så har vi et beredskab klar til at få vores kunder frem, siger Tony Bispeskov, der er informationschef i DSB.

Kunder, der skal rejse i de berørte områder opfordres til at tjekke deres rejse på rejseplanen.dk.