Fire ansatte i fængslet overfaldet

En indsat i Storstrøm Fængsel gik mandag amok, fortæller Fængselsforbundet. Foto: Anders Knudsen

Fængselsforbundet fortæller, at indsat i Storstrøm Fængsel gik amok.

Offentliggjort Sidst opdateret

NORDFALSTER Fire medarbejdere i Storstrøm Fængsel er mandag kørt på skadestue, efter at en indsat gik amok. Det oplyser de ansattes fagforening, Fængselsforbundet, i en pressemeddelelse.

Overfaldet skete, skriver forbundet, i forbindelse med, at den indsatte blev orienteret om en disciplinærafgørelse af en uniformeret leder. Den indsatte blev gal over afgørelsen og slog lederen flere gange i hovedet.

Tre betjente kom kollegaen til assistance, men de bliver også slået på krop og i ansigt, og den ene får knækket nogle tænder, oplyser Fængselsforbundet.