Føler kommunen har opgivet hendes søn

- De har opgivet ham.

36-årige Elisabeth Rasmussen sidder på kanten af sofaen i sit nye hjem, et håndværkertilbud tæt ved Bjernæs. Det er her, hun vil begynde på en frisk, efter et liv fyldt med alt for mange stoffer, druk og flakken frem og tilbage.

Alligevel er alt ikke, som det skal være. Øjnene er blanke, stemmen grådkvalt og stille, da hun forklarer, at hun ikke har set sin søn, 15-årige Tino, i flere måneder.

Det er usædvanlig lang tid, selvom hun siden han var syv år har været vant til begrænset samkvem, fordi han blev fjernet fra hjemmet.
- Nu ved jeg ikke, hvor han er, siger hun, der efter et telefonopkald i februar til kommunen og det sidst kendte opholdssted, Karen Marie, fandt ud af, at han var blevet hjemgivet til hende allerede i oktober sidste år.

Oplysningen kom ifølge hende i et brev fra Tinos sagsbehandler og først dagen efter hendes telefonopkald.
- Det betyder, at Tino ikke har haft noget sted at bo i flere måneder, forklarer den frustrerede mor, der frygter, at sønnen er kommet i uføre.

Læs mere om, hvad kommunen gør og kan gøre i situationer som Tinos i Folketidende torsdag.

Denne artikel kan du læse i fuld længde i onsdagens udgave af Folketidende.

Foto: Anders Knudsen

Elisabeth Rasmussens søn blev hjemgivet til hende i oktober sidste år, men hun har ikke set ham siden.

Offentliggjort Sidst opdateret