Gæster i Lalandia opfordres til coronatest

En corona-smittet kvinde har for nylig været i Lalandia. Foto: Anders Knudsen

Et barn, som i sidste uge var i Lalandia, blev siden testet positiv for covid-19

Offentliggjort Sidst opdateret

Mandag opfordrede Lalandia i Rødbyhavn gæster, som havde besøgte badelandet torsdag til at blive testet for corona, da det viste sig, at et barn var blevet testet positiv efter et besøg.

I følge Lalandia havde en familie besøgt badelandet Aquadome i Lalandia torsdag 13. august mellem klokken 16.15 og 18.30.
Barnet - en seks-årig pige og familien var ikke gæster i selve feriebyen, men var kun på besøg de godt to timer i badelandet.

Lalandia oplyser, at de gæster, der var på ophold i Lalandia i torsdags har fået tilsendt en mail med orientering om den smittede pige. Ligesom Lalandia har været i dialog med Styrelsen for Patientsikkerhed.
Vi anbefaler alle, der har været i Aquadome i samme tidsrum, at blive testet.

Læs også "Coronasmittet kvinde var gæst i Lalandia"