Grundstødt fragtskib trukket fri i nat

Foto: Per Andreasen

Efter nogle timers trækken natten til tirsdag kunne det grundstødte fragtskib ud for Gedser fortsatte sejladsen.

Offentliggjort Sidst opdateret

Fragtskibet Maestro Diamond, der fredag aften gik på grund i Kadetrenden ud for Gedser, er nu trukket fri igen.

Læs også: Grundstødt skib må vente på højvande

Tre slæbebåde har i går aftes siden klokken 21.00 arbejdet på at få det knap 57.000 tons tunge skib fri, og omkring klokken 1.00 kunne det fortsætte sejladsen.

Skibet var oprindeligt på vej med sin last fra Litauen til New Orleans i USA, men foreløbig er Maestro Diamond på vej til Kalundborg. Da skibet gik på grund gav det nogle buler i tankene. Miljøskibet Mette Miljø har derfor overvåget aftenens aktion, og efterfølgende Maestro Diamonds sejlads, og alt tyder på, at der ikke er gået hul på skibets tanke.