Guldborgsund døjer med højt sygefravær

Offentliggjort Sidst opdateret

Guldborgsund Kommune er fortsat blandt de kommuner i landet, hvor de kommunalt ansatte døjer med flest sygedage. Mens flere andre kommuner har bragt fraværet ned og i 2011 lå på 9-10,9 sygedage i gennemsnit målt på dagsværk, har de kommunalt ansatte i Guldborgsund i gennemsnit 14-14,9 sygedage om året. Det skriver magasinet Danske Kommuner.

På landsplan er sygefraværet i kommunerne ellers faldet generelt siden kommunalreformen. Og tal fra Det Fælleskommunale Lønkontor viser, at det fortsætter den vej. Fraværet i Lolland Kommune ligger da også en del lavere end i nabokommunen. Ifølge Danske Kommuner må de kommunalt ansatte her nemlig melde sig syge 12-12,9 dage om året.