Hjemmeværnet på øvelse weekenden igennem

Foto: Arkivfoto

På Falster holder Hjemmeværnet fra i dag og weekenden igennem øvelse.

Offentliggjort Sidst opdateret

Fra omkring klokken 12 i dag og indtil klokken 16 på søndag kan man opleve lidt flere riffelskud og kanonslag i området end sædvanligt.

Hjemmeværnet holder nemlig øvelse med omkring 30 mand på det midterste af Falster. Nærmere bestemt er der tale om et område mellem Nørre Ørslev og Skørringe, hvor der tidligere også har været hjemmeværnsøvelser.

- Øvelsen er en rekruttur, hvor vi tager søvn og mad fra dem, og så ser på, hvordan de samarbejder og agerer under pres, fortæller kaptajn John Olsen, der er øvelsesansvarlig.

Der vil i området være kørsel med militære køretøjer og uniformeret personel til stede. Der vil ligeledes under øvelsen blive brugt løs ammunition, kanonslag, samt lysammunition.