Job-bonus får lokal opbakning

Polfoto. Foto: Jacob Ehrbahn.

Lokale politikere ser muligheder i forslaget om jobbonus til ledige.

Offentliggjort Sidst opdateret

Regeringen vil have flere langtidsledige i job.

Derfor præsenterede finansminister Bjarne Corydon (S) og økonomiminister Morten Østergaard (R) i går et udspil, der skal give kontanthjælpsmodtagere, der har været ledige i mindst et år, en økonomisk gevinst på op til 1.500 kroner om måneden, hvis de kommer i arbejde.

Det er en god idé, men ikke nok, mener formand for arbejdsmarkedsudvalget i Guldborgsund Kommune René Christensen (DF).

Læs hvad lokale politikere synes om forslaget om en jobbonus til ledige i mandagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed