Klar til at starte byggeri på Ritz-grund til februar

Foto: Arkivfoto: Anders Knudsen

Bo-Hus A/S går i gang med fundament og råhus på Torvet i Nykøbing - uden at have endelige aftaler om brugen af ejendommen på plads endnu.

Offentliggjort Sidst opdateret

Til februar går folkene fra entreprenørfirmaet Bo-Hus A/S i Nykøbing for alvor i gang med byggeri på den såkaldte Ritz-grund på adressen Torvet 4 i Nykøbing.

Der skal graves og støbes fundament, og efterfølgende går man i gang med at bygge selve råhuset.

Det sker uden, at Bo-Hus A/S og direktør Bo Jørgensen har endelige aftaler på plads om den fremtidige anvendelse af den efterhånden uhyre omtalte ejendom, der har ligget hen som byggetomt efter en brand helt tilbage i 2003. Siden da har der været skiftende ejere og diverse projekter - men ingen konkret handling.

Det lover Bo Jørgensen altså nu, efter at han har overtaget ejendommen.

- Der har været - og er - mange forskellige idéer og henvendelser om, hvad man kan bruge ejendommen til. Jeg har fra start sagt, at jeg ville komme i gang med at få gjort noget ved byggetomten i begyndelsen af 2017. Og det holder vi fast ved - uanset om der er afklaring om anvendelsen eller ej, siger Bo Jørgensen.

- Jeg er sikker på, at der nok skal vise sig muligheder. Især når vi først får en bygning på grunden, tilføjer han.

Den endelige udformning og indretning kommer selvfølgelig delvist til at afhænge af, hvad huset skal bruges til. Men der bliver under alle omstændigheder tale om et byggeri, der kan lukke masser af lys ind på den snævre grund og i lokalerne, tilføjer Bo-Hus direktøren.