Kommune giver kolonihaver pumpe

Arkivbillede Foto: Privatfoto

Guldborgsund Kommune etablerer pumpe efter klager over våde haver.

Offentliggjort Sidst opdateret

30 af kolonihaveforeningen Åhavernes 70 haver stod under vand, da det regnede i et helt døgn mellem jul og nytår.

Det var langt fra første gang, at haver og huse, som ligger på kommunal jord, stod under vand, og foreningen krævede at få en pumpe til forebyggelse af gentagelser. Det krav bliver nu imødekommet.

Fredag mødte formand for teknik- og miljøudvalget Flemming Jantzen (V) og repræsentanter fra Guldborgsund Kommunes teknik og miljøafdeling op i Åhaverne for at se på problemet, og resultatet blev et løfte om en pumpe, der etableres til april.

Læs i Folketidende tirsdag, hvordan pumpen skal drives og hvordan løsningsmodellen modtages hos kolonihavebeboerne


Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed