Kommunen populær blandt børn og forældre

0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen

Nedslidt område forvandlet til lege-oase på Lolland.

Offentliggjort Sidst opdateret

Trist, nedslidt, dårligt vedligeholdt og generelt en nedslående oplevelse.

Sådan har indtrykket og følelsen været i de senere år, når nakskovitterne har begivet sig ind i byens lystskov og rekreative område, Svingelen.

Men det er med ét forvandlet. Hele Svingelen har fået et løft i forbindelse med klimatilpasningsprojektet med anlæg af to søer. De skal afværge oversvømmelser ved skybrud.

Du kan læse hele artiklen om, at 0 og 4. klasserne og deres forældre indtog Svingelen i onsdagens Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed

0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen
0. og 4. klasse fra Stormarkskolen fik leget på den nye legeplads ved Svingelen tirsdag. Foto: Jan Knudsen