Kommuner mister en milliard pensionistkroner

Foto: Arkiv

Offentliggjort Sidst opdateret

En milliard kroner. Så mange penge kan de 17 kommuner i Region Sjælland komme til at mangle, når Udbetalig Danmark overtager blandt andet betalingen af folkepensionen. Det skriver P4 Sjæland.

Kommunerne har indtil nu haft pensionisternes penge liggende i kassen. Det betyder ifølge P4 Sjælland, at de har haft lettere ved at leve op til kravet om, at kassebeholdningen ikke må gå i minus.

Ifølge Henrik Holmer, der er borgmester i Vordingborg Kommune og formand for de 17 kommuner i Region Sjælland, kan de manglende penge fra pensionerne blandt andet betyde, at anlægsopgaver må udskydes, til der er penge nok i kassen.