Lad elbilen op på sygehuset

I løbet af forrået bliver der sat ladestandere op på alle Region Sjællands sygehuse og ved Regionshuset i Sorø.
Ladestanderne kommer til at passe til alle elbiler på markedet, skriver Region Sjælland i en pressemeddelelse.

Region Sjælland vil være Europas Grønne Region og har derfor indgået et strategisk samarbejde med elbiloperatøren CLEVER, der i en 3-årig periode skal drive ladestandere på regionens sygehuse.
Det er Region Sjælland, der har sørget for at der er lagt strøm ud på parkeringspladsen og lavet de nødvendige tilslutninger til el-net og el-målere, mens det er Clever der sørger for at opsætte og drive ladestanderne og betalingsanlægget.

Peter Jacobsen, formand for regionens Miljø, energi og udviklingsudvalg, er glad for samarbejdet:
- Persontransporten fylder meget i det samlede klimaregnskab og et fintmasket net af ladestandere til elbiler er helt sikkert et skridt hen imod at få flere miljørigtige biler på vejene, siger han og tilføjer:
- Som region skal vi gøre, hvad vi kan, for at sikre de bedste betingelser for udviklingen af en grøn og bæredygtig region, og det er ladestanderne et helt konkret eksempel på.

De i alt 18 nye lademuligheder, som bliver fordelt på region Sjællands  sygehuse, indgår i Clevers samlede netværk af over 110 ladestationer i hele landet.
Når perioden udløber med udgangen af 2015, skal ordningen evalueres.
 

Foto: Anders Knudsen

Fremover bliver det muligt at oplade sin elbil mens man er på sygehuset i Nykøbing.

Offentliggjort Sidst opdateret