Lokalt vandrerhjem melder sig ud af Danhostel

Foto: Per Houby

Danhostel giver ikke plads til udvikling, lyder det fra forpagterne af vandrehjemmet i Maribo.

Offentliggjort Sidst opdateret

Forpagterne af Danhostel Maribo ønsker ikke længere at være medlem af Danhostel. Forpagterne mener nemlig, at medlemsskabet forhindrer vandrehjemmets udvikling.

Med et medlemskab af Danhostel bliver det hele styret centralt, hvilket ifølge forpagterne gør det svært at skabe den udvikling, de ønsker. Blandt andet vil de gerne kunne tilbyde rengøring til de gæster, som efter et ophold ikke kan eller vil gøre rent. Tilbyde forskellige pakker til forskellige gæster og selv administrere deres hjemmeside.

Lolland Kommune har allerede godkendt ønsket. Fra årsskiftet er de derfor ikke længere en del af kæden.