Lolland tager redningskranse ind om vinteren

Man har muligvis større chance for at overleve, hvis man kommer ud for en drukneulykke ved Guldborgsund kommunes kyster end ved Lolland kommunes.

For i Guldborgsund Kommune er der redningskranse ved kysterne hele året. Det oplyser viceberedskabschef Bjarne Noer Larsen.

Folketidende skrev i går om en bekymret bestyrelse for en sommerhusudstykning ved Næsby Strand på Vestlolland, som har opdaget, at to redningsposter ved stranden er tomme.

Det viser sig, at Lolland Kommunes park- og vejafdeling tømmer redningsposterne 1. november for at vedligeholde redningskranse og liner og først sætter dem op igen til 1. april.
I Guldborgsund Kommune har man stort set ikke flere af de gamle, orange, trekantede redningsposter mere.
De er erstattet af de nye standere med strandnumre, hvor der så også er hængt en redningskrans.
 

Foto: Jan Knudsen

Offentliggjort Sidst opdateret