Minister tager hul på elefantanlæg

Fødevareminister Mogens Jensen (S) var mandag eftermiddag i Knythenborg Safaripark for at grave det første hul til det nye elefantanlæg. Foto: Dyrenes Beskyttelse

Fødevareminister Mogens Jensen (S) har gravet det første hul til Knuthenborg Safariparks kæmpe elefantanlæg.

Offentliggjort Sidst opdateret

Fødevareminister Mogens Jensen (S) satte sig mandag eftermiddag ind i en gravemaskine i Knuthenborg Safaripark, og kunne under kyndig vejledning grave det første til en del af det elefantanlæg, der bliver blandt de absolut største i Europa.

- Det glæder mig meget, at arbejdet nu er startet på dette fantastiske byggeri, som skal være det endelige hjem for de sidste fire cirkuselefanter i Danmark. Vilde dyr hører ikke hjemme i cirkus, og jeg er meget stolt af, at vi med dette projekt kan sikre, at elefanterne får den pension, de fortjener, under nogle i sandhed helt fantastiske rammer, siger Mogens Jensen.

Elefanterne er endnu i Slagelse, hvor de bliver trænet, indtil Knuthenborg har en stald stående klar til dem. Den forventes at stå klar i løbet af sommeren, hvis eller vintervejret holder sig på afstand.