Mobilen sendt i skammekrogen

Foto: Jan Knudsen

Smid mobilen i skabet. Skolen er blevet mobilfri.

Offentliggjort Sidst opdateret

Når skoleeleverne i Rødby og Holeby tripper ind ad døren til klasseværelset for at begynde skoledagen, skal de fremover først parkere mobiltelefonen i et pengeskab.

Søndre Skole er blevet mobilfri i det nye skoleår, så eleverne nu afleverer telefonen, når de møder, og først får den udleveret igen, når dagen er gået. Kun i helt særlige nødtilfælde kan mobilen blive låst ud i dagens løb.

- Eleverne bliver bare mere fokuserede på undervisningen, når de ikke har deres telefoner, forklarer lærer Bo Toft Pihl, som sidste skoleår med succes afprøvede den mobilfri undervisning i niendeklasserne i kortere perioder.

Læs mere i den mobilfri undervisning i onsdagens udgave af Folketidende her:


Klik her for at læse Folketidende på PC


Klik her for at læse via en mobil enhed