NFH fik lussing i egen hule

NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis

OPDATERET MED BILLEDSERIE: NFH led her til aften sæsonens første nederlag, da Team Esbjerg vandt 31-21 i Power Arena.

Offentliggjort Sidst opdateret

Foran 1.409 tilskuere i Power Arena måtte NFH inkassere det første nederlag i denne sæson. Gæsterne fra Team Esbjerg vandt en sikker sejr på 31-21 efter 18-13 ved pausen.

NFH måtte i forvejen undvære den skadede Kristina Mulle Kristiansen, og da topscorer Johanna Westberg måtte udgå med en ankelskade efter små tyve minutter var NFH reelt chanceløse mod vestjyderne, der i Estavana Polman og stregspilleren Vilde Mortensen Ingstad havde kampens to store profiler.

Mange alternative opstillinger blev forsøgt, men Team Esbjerg lod sig ikke ryste, og efterhånden som anden halvleg skred frem, var der ikke mere strøm på NFH-batterierne og vestjyderne blev bare ved og nedspillede hjemmeholdet, der måtte lægge ryg til et 10-måls-nederlag.

Læs mere om kampen i Folketidende torsdag.

NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis, arkivfoto
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis
NFH tabte stort ved mødet med Esbjerg. Foto: Ingrid Riis