NYE FRIVILLIGE GAV ET NAP MED

Thomas og Susanne Krøyer havde travlt i teltet på torvet. Foto: Susanne Lose

Omkring 150 børn kom for at skære græskar på torvet, så heldigvis var der frivillige kræfter klar til at hjælpe.

Offentliggjort Sidst opdateret

NYKØBING: Susanne og Thomas Krøyer havde i sidste uge travlt i teltet på torvet. Omkring 150 børn kom indenfor for at skære græskar, og flere kom til senere for at lave andre kreative ting.

Det var første gang, at parret, der oprindelig stammer fra Køge, men nu bor i Nykøbing, var frivillige for Vores Nykøbing.

- Vi gik ind og snakkede med Louise, da der var Foreningernes Dag, og tilbød vores hjælp, fortæller Susanne Krøyer.

Louise hedder Rützau til efternavn og er eventmager i Vores Nykøbing, som specielt søgte efter frivillige ved Foreningernes Dag for en måneds tid siden.

Som ringe i vandet

- Vi bliver nødt til at hjælpe hinanden, som verden ser ud i dag. Måske kan hjælpen brede sig som ringe i vandet. Det håber jeg, siger Thomas Krøyer, der også er frivillig i nogle væresteder blandt andet Perronen.

- Nykøbing er en dejlig by, og jeg har bare lyst til at hjælpe, forklarer Susanne Krøyer, hvorfor hun bruger sine eftermiddage i denne uge på halloween-eventen.

- Jeg deltager også i en feriecamp for udsatte. Jeg kan godt lide at hjælpe andre mennesker, siger hun med et smil.

Det var ikke alle børnene, der tog deres græskar med hjem. Ni græskar fra onsdagens skærerier kommer derfor ud at stå i byen til glæde for alle, der kommer forbi.