Nytårskoncert i Nørre Vedby kirke

Som noget nyt arrangerer Nørre Vedby Menighedsråd Nytårskoncert med Sydhavsøernes Promenadeorkester under ledelse af Kapelmester Frans Rácz som ”stehgeiger”.
Orkesteret er ca. 60 gammelt og har til huse i Nakskov og består af ca. 30 personer. De spiller fortrinsvis wienermusik, valse og operetter i samme gammeldags stil, som der blev spillet på Wivex i 50-tredserne og 60-tredserne.

Promenadeorkesteret er et stort orkester, som i sagens natur er repræsenteret med alle musikinstrumenter, men med en overvægt af stygerinstrumenter.

Menighedsrådet har her lagt op til en rigtig god eftermiddag med masser af god og dejlig musik i Nørre Vedby, som forhåbentlig vil komme til sin ret med sin fine akustik.    

Der vil i forbindelse med koncerten blive mulighed for få te og kaffe, som menighedsrådet er vært ved i pausen.

På gensyn den 29. januar 2012 kl. 14.30.

Offentliggjort Sidst opdateret