Problemer med at åbne terrorhegn i festugen

- Det viste sig at være en nem beslutning at tage. Men en svær én at føre ud i livet.

Konstateringen kommer fra bestyrelsesformand for Guldborgsund Havne, René Christensen (O).

Han har gennem længere tid arbejdet på at kunne byde festugens gæster indenfor til parkering på havnepladsen i Nykøbing, hvor det lange blå terrorhegn ellers lukker for adgang i hverdagen.

Meningen var, at havne-parkeringen skulle være åben fra i aften, når der er Late Night i byens butikker og koncerter på Torvet - og manglen på bynære parkeringspladser bliver presserede.

Men havnen er fuld af træstammer, som skal flyttes, før folk kan få lov at parkere der på sikker vis. Og stammerne kommer ikke væk i tide.
- De skulle være flyttet fredag morgen. Men desværre er kranen på det skib, der skal tage dem med sig, gået i stykker og venter på reservedele fra Holland. Så nu må vi vente med at åbne for parkering til mandag, konstaterer René Christensen.

Foto: Anders Knudsen, arkivfoto

Åbningen af lukket havn i Nykøbing var nem at beslutte - og svær at gennemføre.

Offentliggjort Sidst opdateret