Procedurer på Saxenhøj blev fulgt

I en ny redegørelse fra Guldborgsund Kommune til Ministeriet for Børn, Ligestilling, integration og Sociale forhold kan man læse, at kommunen mener, de ansatte på Saxenhøj har overholdt aftalte procedurer i forbindelse med knivstikkeriet på forsorgshjemmet.

- Vi ser en kæmpe kontrast i, at de ansatte på Saxenhøj har fulgt alle procedurer, men at vi stadig står med to døde, siger Alma Larsen, som er direktør for Guldborgsund Kommune.

Redegørelsen kommer efter det tragiske knivstikkeri på Forsorgshjemmet Saxenhøj 7. maj, hvor to medarbejdere mistede livet, og en beboer blev alvorligt såret, da de blev stukket ned af en psykisk syg beboer.

Det er dog kun en foreløbig redegørelse, fordi politiet ikke har været i stand til at afhøre gerningsmanden.

Vicepolitiinspektør Søren Ravn-Nielsen fra Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, håber dog at man får mulighed for at afhøre ham i løbet af ugen.
- Vi ved ikke præcist hvornår vi får afhørt ham, men vi håber på før fredag, siger han.

Foto: Claus Hansen, arkivfoto

Kommune mener, at ansatte på Saxenhøj handlede korrekt.

Offentliggjort Sidst opdateret