Restauratører frustrerede over taxa-service

Tjenere, der arbejder over, fordi kunderne venter på en taxa. Utålmodige kunder, der vil tage bilen, selv om promillen er høj. Det er billedet, som flere restauratører tegner af taxakørslen i Maribo.

De fortæller om lang ventetid, taxaer der slet ikke kommer og en frygt for, at de kommende julefrokoster ender med en tragisk ulykke.
- De opfordrer jo nærmest til spritkørsel, når der ikke er anden mulighed end at tage bilen, siger Mimi Olsen fra Munkstuen.

Bjarne Jensen fra Taxa Lolland erkender, at der kan være problemer med at imødekomme efterspørgslen, når der er spidsbelastning. Men han skyder bolden over til politikerne.
- Hvis vi skulle give den service, som man kan forvente i større byer, skulle vi have flere biler på gaden. Og de tjener sig ikke ind, som det er, siger han.

Foto: DRESLING JENS

Restauratører i Maribo frygter en tragisk spritulykke.

Offentliggjort Sidst opdateret