Så mange biler beslaglagde politiet

Arkivfoto: Anders Knudsen

I weekenden havde politiet travlt med at standse bilister og beslaglægge flere biler.

Offentliggjort Sidst opdateret

Farvel ...

Sådan må flere bilejere have tænkt i weekenden, mens politiet beslaglagde deres biler.

En 33-årig mand fra Nykøbing måtte eksempelvis pænt se på, da den bil, han førte, lørdag nat klokken 2.40 blev beslaglagt af politiet.

Manden blev standset af politiet på Lyngvejen ved Horreby.

Da han ikke havde noget kørekort, blev han sigtet for at køre bil uden førerret.

Det viste sig så, at det var tredje gang, han blev sigtet for at køre uden kørekort, og derfor blev bilen beslaglagt.

Det fortæller politiet i sin døgnrapport.

Intet kørekort

Søndag måtte en 45-årig mand fra Holeby også vinke farvel til sin bil.

Han blev standset af politiet på Højbygårdvej tæt på Holeby klokken 17.50.

Manden var flere gange tidligere sigtet for at køre uden kørekort. Derfor beslaglagde politiet hans bil.

Narkokørsel

Desuden blev en 23-årig mandlig bilist fra Nørre Alslev lørdag sigtet for narkokørsel og for at overtræde loven om euforiserende stoffer.

Det skete, da politiet standsede ham klokken 18.05 på Vestre Ringvej i Næstved og samtidig fandt en klump hash.

Bilen, han førte, blev beslaglagt.

Bilens ejer, en 24-årig mand fra Vemmelev, blev sigtet for at overlade bilen til en person uden kørekort.

I alt fire biler blev beslaglagt i politikredsen i løbet af weekenden.