Slankekur skal skabe liv i byen

Foto: Ingrid Riis

“Skrump Sundt” projektet starter til efteråret med at rydde op i Rødby.

Offentliggjort Sidst opdateret

Tomme butiksvinduer og forfaldne bygninger. Gader, hvor de få turister haster videre. Rødbys bymidte emmer ikke ligefrem af liv og aktivitet. Men det skal der laves om på, hvis det står til foreningen bag Pakhuset.

Til efteråret går foreningen for alvor i gang med “Skrump Sundt” projektet, der skal udstikke planerne for et mere levedygtigt Rødby. Byens borgere bliver indbudt til at give deres besyv med på, hvordan fremtidens Rødby skal se ud, forklarer foreningens formand Jacob Aleksander Nielsen.

- Alle er trætte af byens nuværende udseende. Derfor forventer jeg, at mange vil støtte op om arbejdet og give konkrete forslag til, hvordan byen kan lives op og gøres mere attraktiv.

Det kommer i første omgang til at ske gennem et borgermøde i Pakhuset på Østergade. Her vil de fremmødte borgere få mulighed for at komme med forslag til forbedringer af Rødbys udseende. De fremsatte forslag vil så blive diskuteret rundt om bordene i workshops for at finde frem til helt konkrete tiltag, der kan være med til at forskønne byen.

- Alle er velkomne, og ingen ideer er for store eller små, understreger Jacob Aleksander Nielsen.

Borgernes ideer bliver luftet til et borgermøde i Pakhuset i begyndelsen af oktober.

Jacob Alexander Nielsen opfordrer byens borgere til allerede nu at tænke over mulige tiltag, der kan gøre Rødby mere attraktiv.

Du kan læse mere om "Skrump Sundt" projektet i fredagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC

Klik her for at læse via en mobil enhed