Snefygningen driller stadig på vejene

Snefygningen har givet de kommunale snerydningsfolk lidt at se til denne mandag.

Kort før klokken 13 kunne driftschef Tom Hansen fra Guldborgsund Kommune fortælle, at det i hans område ser værst ud i det sydøstlige område, hvilket vil sige områderne omkring Gedser, Sønder Kirkeby og Horbelev.

- Vi har stadig nogle steder på de store 1'er-veje, hvor det fyger kraftigt, men alt er fremkommeligt. På den sydøstlige rute havde vi en bus, der holdt og spærrede Gl. Landevej, men bortset fra det, ser det fornuftigt ud, fortæller Tom Hansen.

Han tilføjer, at de lidt mindre 2'er og 3'er-veje er fremkommelige, mens man slet ikke har været på de helt små kategori 4-veje, og det når man heller ikke i dag. Som følge af den manglende snerydning er flere af disse veje helt lukket.

Hos Lolland Kommune fortæller driftleder Kjeld Jensen kort efter klokken 13, at man stadig har travlt.
- Det fyger meget, og vi kører over det hele. Vi har ni biler ude at køre på de gamle amtsveje, de såkaldte 1'er veje, for at holde dem åbne.
- Men der skulle være åbent og farbart på alle veje, også de små veje, siger Kjeld Jensen og tilføjer, at hans udtalelser skal tages med det forbehold, at vejene hurtigt risikerer at fyge til igen.

Hos Vejdirektoratet melder man på trafiksitet trafikken.dk om sne- og isglatte veje i Guldborgsund Kommune, mens man ikke har nogen meldinger for Lolland Kommune.

Movia har dog tidligere meddelt, at man indstillede en række skolebusser på Nordvestlolland som følge af snefygning.

Foto: Anders Knudsen, arkivfoto

Snerydningsmandskabet arbejder fortsat på at holde vejen fri for fygesne rundt om i Guldborgsund Kommune.

Offentliggjort Sidst opdateret