Station tæt på Nordfalster

Arkivfoto. Foto: Anders Knudsen.

Afgørelse om redningsfolk falder efter sommerferien.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den station, som Dansk Søredningsselskab har haft i Nykøbing, skal rykkes tættere på Nordfalster.

Selskabet vil gerne flytte stationen fra Nykøbing til et sted, hvorfra redningsfolk og båd hurtigt kan komme ud i Smålandsfarvandet, Storstrømmen eller Guldborgsund.

Det ønske synes at pege på en redningsstation i eller ved Vordingborg. Samme ønske har havnechef Jesper Kraft Andersen i Vordingborg, skrev Sjællandske i går, fredag.

Desuden vil selskabet gerne have stationen i en større by, hvor der kan skaffes nok af frivillige redningsfolk og sponsormidler fra firmaer.

Læs hvad Ole Lyngebo, der er formand for Dansk Søredningsselskab siger til sagen i lørdagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed