Stykke af Olsenbandens kulbro rykker til Gedser

Foto: Privatfoto

“Det Gule Palæ” får selskab af ikonisk filmbro fra hovedstaden.

Offentliggjort Sidst opdateret

På den evige jagt efter millioner og en pansret togvogn med guldbarrer krydser Egon, Benny og Kjeld togskinnerne højt oppe i luften i filmen “Olsenbanden på sporet”.

Det sker på kulbroen, som fra 1900 til 2015 strakte sig hen over skinnerne mellem Dybbølsbro Station og Københavns Hovedbanegård.

Fra fredag kan man møde kulbroen i Gedser, hvor den ankommer om formiddagen for at gøre “Det Gule Palæ” selskab hos Gedser Remise.
Broen ankommer kort før middag til Gedser med skib, ligesom da det Gule Pæle blev sejlet til Gedser sidste år.

Læs mere om den legendariske bro i torsdagens Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC

Klik her for at læse via en mobil enhed